Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 4, 2010

Lelaki Melayu Tak Gentlemen?

Thank God I am married to a gentleman (and he is a Malay, of course). Kalau tak saya tentu saya setuju seratus peratus dengan kenyataan di atas. Sebenarnya statement ni dikeluarkan oleh seorang kawan non-Malay saya. Sebabnya, kawan lelaki melayu saya tak ringan tulang menolong gadis-gadis (masa tu saya masih gadis, hahaha). Kalau tolong pun perempuan cantik je. Tu pun angkat beg yang paling ringan. Sentap sekejap tau. Nak bela tak boleh, sebab even lepas statement tu keluar depan muka diorang pun, diorang tetap berperangai macam tu.

Tapi kan, bila fikir-fikir balik ada kebenarannya. Lelaki Melayu sekelian, anggaplah ini kritikan membina. Dan buktikanlah yang statement tu salah, please..... Pengalaman saya, sewaktu pergi ke satu program yang sayalah satu-satunya Melayu kat situ, saya tak pernah angkat beg or hatta fail saya sendiri. Ada je yang offer nak membawakannya. Cina, Jepun, Indonesia, Vietnam, Korea, etc etc. Maybe they wanted to be nice. But hey Malay guys, dont you want to be nice too?

Tapi yelah, bukan semua tak gentleman kan? Ramai juga yang saya jumpa sangat membantu. Perlu ke sebut nama? Tak payah lah kan? Kang riak pulak. Heehehee.. Mungkin skill meminta tolong tu yang kena betul kot. Tapi kalau dah minta tolong baru nak tolong tu masih masuk kategori gentleman ke? Renung-renungkan dan selamat beramal.. Ahaks.

2 comments:

zaili said...

i made a post regarding this issue. dan lelaki melayu banyak yang tak setuju. what say u?


http://inilablogaku.blogspot.com/2011/03/lelaki-melayu.html

Nudabuffy said...

Hmm..tak semua lelaki Melayu tak gentleman.. Tapi biasanya kalau diorang tu gentleman, diorang takkan melenting walaupun tak setuju dengan statement kita. Hikhikhik..