Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 16, 2010

Negatif Lagi..

Semenjak kes hari tu, menstrual cycle terus jadi tunggang langgang. Kalau dulu lewat seminggu je, sekarang ni berminggu-minggu. Specifically, 9 minggu satu cycle. Tak ke gile. So, every cycle selalulah berangan-angan mengandung semula. Lagi kesian kat encik suami yang dah selalu berlakon jadi ayah. Kesian sangat.

So, saya pun test lah lagi hari ni. Negatif lagi. Frust lagi. Tapi dah agak imun lah. Not expecting too much. Tapi bila dengar kawan-kawan sorang demi sorang mengandung, jealous la juga. I'm happy for them, tapi cemburu tu tetap ada kan? Lagilah kalau kawan tu baru je kawen terus bunting pelamin.

Tapi kan, Allah tu lebih tahu apa yang terbaik untuk kita kan? Kadang bila saya fikir balik, dengan kehidupan yang masih haru biru ni, duk berjauhan dengan suami, mungkin tak mengandung lebih baik. Pulak tu ada ura-ura nak kena pindah KL. Kalau perut boyot sapelah nak kemas rumah kan?

Lagi satu, kita kena tengok keadaan orang lain, banding dengan nikmat yang Allah bagi kat kita, insyaAllah kita akan redha dan bersyukur. Orang lain ada yang lagi lama berkahwin tak ada anak juga. Macam sepupu-sepupu saya ada yang dah kawin 7-10 tahun masih berdua. Yang penting sekarang ni, berusaha, berdoa dan bertawakal.

Cuma biasalah. Adakalanya memang hati ni mudah juga terguris. Lagi-lagi kalau balik kampung or pergi kenduri. Ada je makcik kepoh yang men'torture'. Mengalahkan mak ayah kita. Bagilah masa, bukannya kitorang tak berusaha. Bukan kita ni anak diorang pun, kepoh je lebih. Menyakitkan hati betul kalau orang-orang yang tak sensitif ni. I dont mind lah kalau orang tanya, dah berisi ke belum? Biasalah tu, masyarakat kita ni memang caring. Tapi kalau dah tahap bagi lecture, torture mental, and sometimes rasa macam kena marah, rasa sakit hati jugalah kan?

Apa-apa pun semoga suatu hari nanti, kami, dan semua pasangan yang masih berdua dan teringin nak menimang cahaya mata akan dikabulkan doanya. Amiin.

No comments: