Great stuff to be shared together...

Thursday, August 12, 2010

Two down, more's coming! Ngehehe..

Sungguh sedih rasanya sebab terpaksa berpuasa sorang-sorang sebab encik suami dah pergi balik Shah Alam. Sampai bila tak tahu la.. Untuk mengisi masa lapang sempena cuti awal ramadhan semalam, saya trylah oven dan mixer baru tu.. Ahahahha...dapatlah dua jenis kuih. Dapur punyalah panas, berpeluh-peluh, rasa nak pengsan. Tapi sebelum encik suami balik, sempat dia bagi komen, "wangi baunya". Hnnnss..Hnnss.. cubaan pertama buat kuih sensorang.

Saya buat kuih arab tapi saya buat kuih tu jadi warna-warni. Daripada putih kosong, boring melihatnya. Ada orang panggil kuih ni bebola kristal. Kuih satu lagi pulak nama dia kuih susu. Dua dua resipi ni amik dalam majalah saji. Dah rasa masa berbuka, yang kuih susu tu sangat lemaknya. Manis. Sesuai untuk penggemar kuih manis-manis macam saya. Yang arab tu, biskut tak manis sangat tapi dia gaul dengan gula halus.

Oleh sebab cik abang takde, so takdelah kamera. Takdelah gambarnye ye. Maybe lain kali. Sepanjang buat biskut tu, puas saya buat mental note jangan jilat mentega atau gula atau adunan kuih tu. Alhamdulillah berjaya. Heheheh (macam budak-budak je rasa). Malam ni nak buat biskut apa pulak eh?

No comments: