Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 4, 2010

Selamat Berpuasa Muslimin dan Muslimat

Diam tak diam tinggal seminggu je menjelang Ramadhan. Ada orang dah buat persiapan raya pun. Macamana persiapan menyambut Ramadhan? Saya sendiri belum apa-apa lagi rasanya. Cuma dah sediakan kurma je. Tu pun mak yang belikan. Kepada sesiapa yang dah lupa bacaan niat nak berpuasa dan doa berbuka, mari kita menghafalnya bersama-sama.

Lafaz niat untuk sebulan puasa

niatsebulanpuasa

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Lafaz niat puasa (harian)

niatharianpuasa

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala.

Lafaz doa berbuka puasa

doaberbuka

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.


Selamat berpuasa saya ucapkan kepada semua muslimin dan muslimat. Semoga segala amalan kita sepanjang bulan yang mulia ini diterima oleh-Nya.

No comments: