Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 20, 2010

Kenapa Perlu Naikkan Harga Setem?

Oh! Harga setem naik seratus peratus. Kenapa saya baru perasan pasal ni ya. Padahal ada je dalam
Berita Harian dan Mstar.

Katanya untuk meningkatkan produktiviti dan kecekapan. WTH! Apa kaitan naikkan harga dengan kecekapan? Kecekapan tu bergantung kepada peribadi pekerja ok?? Nak naikkan pulak tak mengagak. Mengikut pengalaman saya, masalah kecekapan tu sebab ramai (bukan semua) pekerja yang dah jemu bekerja. Garang bukan main, cakap kalau boleh mesti nak menyakitkan hati orang. Rupanya bukan saya seorang yang kena, tapi ramai yang merungut. Bila ada yang letak dekat wall FB, ada pula yang membela, "Janganlah kutuk dia, dia jiran saya". SO WHAT?!!
Etika mana? Customer service mana? Walaupun ada juga yang mesra macam kat Poslaju Larkin, tapi pengalaman-pengalaman ngeri yang pernah dialami apabila berhadapan dengan mereka-mereka yang kereks begitu menakutkan saya.

Kalau macam nilah, makin sepilah Pos Malaysia tu. Pula tu orang dah tak rajin nak hantar surat. Kalau mahal sangat, baik hantar email, sms, ataupun guna application yang macam-macam kat Facebook nun. Bukan setakat surat or kad raya, kuih raya, lauk berbuka semua boleh. Hahahah. Nak bayar bil sekarang pun boleh guna online or bayar je ikut bank mana-mana. Lagi Bank happy. Kita pun happy sebab dilayan dengan mesra, bukan dilayan oleh singa.

Tapi saya sangat sedih. Saya suka kumpul setem!

3 comments:

Shafique said...

Test fro Shafique @ bicarahati.com

Nudabuffy said...

thank you en shafique.. sedihla sebab suka background yang sebelum ni

Shafique said...

Tue la background sblm nie lawo tol la wak.