Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 6, 2012

Pudina dan Kesum

Hari ni mood baik, pagi-pagi lagi dah turun jenguk baby-baby kesayangan. Pastu tengok pokok kesum dengan pudina dah serabai sebab terlalu tinggi atau penuh. Jadi saya pangkas sikit, kasi diorang kiut dan renek gitu. Dapatlah fresh supply of herbs. Tadaaa...


Apa nak buat dengan diorang ni eh? Saya ni tanam suka-suka je. Maybe saya boleh praktis masak asam pedas yang kadang jadi kadang tak jadi tu. Kakakaka. Pudina tu nak semai dalam bekas lain. Nak jadikan buddy untuk pokok lain. Oh ya, saya guna pokok pudina sebagai buddy untuk pokok-pokok limau purut dan kasturi saya. Sangat berkesan. Tapi semalam saya alihkan pudina tu sekejap sebab dia dah berserabut. Balik kerja tengok daun-daun limau banyak yang rongak. Ulat-ulat tu buat kenduri daaa.... Huhuhuhu

Pokok kesum lepas kena pangkas

Pudina bertenggek atas pasu limau purut dan kasturi

p/s: Maaflah, kualiti gambar tak berapa baik. Pakai handfon murah je.

No comments: