Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 14, 2012

Hari Penderma Darah Sedunia


Saya nak share pasal ni. Sumber daripada http://www.pdn.gov.my/. Tengok dekat TV3 pagi tadi. Sudahkah anda menderma darah?

Dulu-dulu pernah juga menderma darah. Dalam 6 kali kot, sebab fikir saya ni takde duit. Ada darah je nak derma. But now, dah tak layak lagi. Sebab saya sendiri perlukan darah dan pernah terima darah orang lain.


Kepada yang sihat tubuh badan, cukup berat badan (lebih 45 kg kalau tak silap), mengamalkan gaya hidup sihat, tidak mempunyai penyakit kronik, tidak mengambil ubat-ubatan, sudi-sudikanlah ya. Menderma darah mampu menyelamatkan nyawa.




4 comments:

mat jon said...

dah lama saya tak derma darah, dulu buku derma saya tu penuh kalau admit hospital mesti dapat kelas A.. boleh la minggu depan derma.. terima kasih kerana bagi info tu.

GO GREEN said...

alangkah bagusnya kalau dpt menderma darah kan, tapi lynn ni thalassemea & darah tinggi, tengok jer lah

baguznet said...

sob sob sob...
saya dah tak boleh menderma darah, sedihnya x dpt nak bantu org lain dah :((

Nudabuffy said...

mat jon ~ syabas. Tentu dah banyak orang berhutang darah dengan awak. Entah-entah saya salah seorang daripadanya.

Lynnhelite~ Takpe, yang penting ada niat. Allah tahu isi hati kita. Saya pun hypertension juga plus kidney disease.

Baguznet ~ sob sob. Samalah kita.