Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 26, 2010

Punca Keserabutan Kembali

Argghhh.. serabut betul rasanya bila si X ni muncul. Kenapalah sengal sangat makhluk ni. Oklah. Really annoying and irritating. Tengok muka pun rasa geram sangat. what der...Astaghfirullahalazim.. (Rasa nak mencarut je mulut ni).

Ya, saya dilahirkan sebagai seorang yang agak moody dan panas baran. Tapi dah lama saya tak meninggi suara kat orang. Tapi yang seorang ni memang ler mencabar kesabaran saya. After a year kena bersabar dengan dia, nah, sambung lagi satu sem.

Siapa dia? Dia ni budak 1st class dan yang sepatutnya sangatlah cemerlang dalam akademik kan? Secara teori, yes? Praktikal macam hampeh. Semuanya nak bersuap. Agaknya dia boleh dapat first class tu menghafal jelah kot kerja dia. Semua tak tahu.

Dia:Kak, saya nak guna bikar?
Me:Gunalah. (then dia pandang dengan muka blur). Oh mungkin dia tak biasa.
Me: LAb ni lab awak juga. Guna jelah radas apa pun. Kalau takde ambil dekat fakulti. Semua ada dalam kabinet. (kata saya sambil ambil bikar yang dia nak)
Dia: Kak, volumetric flask?

Dalam hati ni rasa nak menjerit je. Hoi, tu ko tak nampak kabinet ada label "Volumetric Flask" tu? takkan aku juga kena ambilkan. Aku bukan lab assistant lah ngok! Saya sungguh tak faham lah dengan junior-junior sengal macam ni. Eh salah, junior sengal. Sebab yang lain sume ok. Saya willing tolong yang lain sebab saya faham kesusahan yang diorang lalui tu memang bernama kesusahan. Dan yang penting diorang berusaha nak mengatasi cabaran tu. Tapi yang ni, hai.. Allah jelah yang tahu betapa geramnya.

Prof pun sebenarnya dah hilang sabar dengan dia. Tu yang kena extend sebab kerja dia tak nampak langsung bayang hasil dan penemuannya. Datang lab dah la 'rajin'. Kalau datang pun tunjuk muka pas tu berambus. Yang ni saya dah bagi arahan jelas, buat apa yang saya suruh, tunjuk kat saya, lepas saya sign baru boleh blah.

Can u imagine, budak 1st class ye, tak tahu kira milimolar? padahal benda tu diajar masa tahun 1. Ya, kita memang mudah lupa lagi-lagi bab yang fundamental macam tu. Tapi saya, tak malu langsung nak buka buku teks tahun 1 saya tu. Dia boleh jawab, saya tak tahu. Bila saya tanya, macamana boleh tak tahu, awak dah final year, benda tu tahun satu punya subjek? Dia jawab, saya sudah lupa. PATUT TAK SAYA NAIK ANGIN? Buku ada bacalah. Kalau malas baca buku, search jelah kat internet. GOOGLE je lah woi. Banyak yang keluar.

Prof cakap, budak tu pemalas. Ya prof, saya sangat setuju. Saya sungguh geram dengan dia. Menaikkan pressure dan temperature je. Lempang baru tahu.

Mode: Nak makan orang!

No comments: