Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 12, 2010

Masak Stim Talapia letak Tauchu

fooooooooooooooooooooooohhhh...fuuuuuhhhhhhhhh.. kohok kohok.. humang aih.. berabuk nyelah blog ni. Orang nak berblog, awak nak berblog. Sudahnye berbolot-bolot. Sibuknya lah akhir-akhir ni. Apa yang disibukkan pun tak tahu.

Oh ya, saya sibuk menolong Yani menyiapkan bahan-bahan untuk Inatex. Ada poster, flyers dan presentation. Alhamdulillah siap dah selepas berdikit-dikit akibat kemalasan dan ke'moody'an. Sorry eh Yani, lambat.

Lagipun penat lagi ni, semalam gi rumah Kakak Ipar Kedua (Kak Yaya) yang baru pindah masuk rumah baru, pastu ke rumah Kakak Ipar Pertama (Kak Pojit) kat Gelang Patah. And lastly mentua datang ke rumah buruk kitorang. Nasib baik ada puff segera nak dihidangkan. Nasib baik juga air terjun dari bumbung tu dah berjaya di stopkan. tu pun lepas tuan rumah datang melawat (kes x percaya dengan aduan kitorang lah tu). Hai, macam-macam jadi weekend ni. Haru betul.

Oh ya, seminggu penuh yang lepas, incik suami ada kat rumah. Happy sangat-sangat. Walaupun dia agak busy dan selalu balik malam, tapi banyak masa dapat diluangkan bersama. Rasa lah macam normal sikit. Hihik. Ni masakan hari ke berapa entah. Masa ni saya masak ketam, beli kat giant. Ketam nya nampak besar. Tapi yelah, dont judge a crab by its size. Giant yang memang terkenal jual barang tak segar ni sekali lagi membuktikan ke tak'best'an nye. Sangat tak fresh, isi pun lompong je. Rasa teramatlah tawarnya. Last2, kitorang makan sebelah je. Baik beli kat JUSCO. Walaupun kecik, segar dan berisi padat. Masak apa pun sedap. Nasib baik ada udang yang dicampur dalam brokoli tu.



Seperti yang dijanjikan, nak cerita pasal masak stim ikan ala cik abang saya pulak. Dia rajin masak disebabkan bini tersayang dia yang asyik moody dan malas ni. Kesian emot. Sorry ye sayang. Tapi penyakit M ni masih belum pulih sepenuhnya, so upload gambar-gambar jelah dulu. Oh ya, ikan talapia yang besar ni di bawa khas dari Rengam oleh kak pojit dan suaminya. Selain ikan, ada macam-macam lagi, buah durian, rambutan, pulasan, betik, petai pun ada.

Goreng pucuk paku. nyam nyam

Stim Talapia letak tauchu

Marvellous tak isi durian ni? Fresh dari kampung!


Rambutan ni tak cukup masak lagi tapi dah kena petik..Ngeee~~

p/s: post ni patutnya dipublish dua minggu lepas.

No comments: