Great stuff to be shared together...

Thursday, April 25, 2013

Keputusan Jemaah Doktor

Hubby sms tadi.. Katanya keputusan mesyuarat jemaah doktor dah keluar dan diorang putuskan tiada keilatan. So maknanya apa? Takde bantuan dialisis la kan? Tak tahulah nak rasa apa. Ada sedih, ada kecewa. Inilah susahnya kalau tak nampak macam orang sakit. Agaknya doktor-doktor ingat saya nak buat tuntutan palsu kot. Tak baca ke laporan perubatan saya tu ek?

Hmm.. saya senang je.. Kalau doktor arahkan buat dialisis, kalau saya ada duit saya pergi buat. Kalau takde, saya konon-konon buat sudah.. Hahha. Yelah, orang yang contract basis macam saya ni. Gaji pun macam biskut, sekejap ada sekejap takde. Ni daripada awal tahun tak masuk-masuk sampai bos saya kena dulukan duit dia sendiri. Dengar-dengarnya duit peruntukan lari ke kempen pilihanraya. Hai.. nak berkempen gunalah duit sendiri, ape hal pula pakai duit rakyat marhaen ni? Pastu ada hati nak suruh orang bagi undi dekat dia. Haisshhh..

Dugaan..dugaan.. Takpe, senyum je.. Ngeeeeeee

4 comments:

ummuaidan said...

salam nuda..
Boleh paham kan rs kecewa nuda tuh..takperlah..redha kan diri..mungkin bukan rezki kan..somehow Allah ttp ade utk membantu nuda..don't worry, ok...!

smRose said...

insha allah, ada jalannya......

lynnhelite said...

aduh Nurul kesiannya.... tp rasanya maksud tu mmg takda bantuan la sbb kalau in Perkeso..ilat bermaksud yg ditanggung..sabar ya, harap2 dipermudahkan..

Nudabuffy said...

Td hubby dah pergi pejabat perkeso sebab rasa tak puas hati.. Rupanya diorang salah bagi borang. Untuk dialisis ada borang lain katanya. Tapi still kena buat rayuan.. Kena buat kerja dua kali lah nampaknya.