Great stuff to be shared together...

Tuesday, October 23, 2012

Update Appointment 23/10/2012

Hmm..baru balik dari HSA. Tengah dalam mood berkabung. Doktor bilang creatinin naik lagi, now already 470. Last month 410. Dia nasihatkan agar buat tapak untuk dialisis. Huhuhuh.. Sangat sedih. Kosnya RM1200 untuk buat. Implanon belum settle dah nak kena buat tapak pula. Selamba je gue nangis depan tuan doktor. Dia pun dah kesian dan tanya saya takut ke? Saya angguk. Sangat-sangat takut? Saya angguk lagi.

Hmm..nampaknya saya macam dah takde pilihan je. Kena buat lah gamaknya. Baru berangan nak beli rantai tangan emas buat ganti rantai tangan hantaran yang hilang kat mana ntah. Kesihatan lebih penting. To be honest, masa ni bukan kesian kat diri sendiri, tapi kesian kat hubby yang kat sebelah. Rasanya dia pun speechless dah kot. 

Think positive. Positive. Positive. 

Allah, berikanlah aku kekuatan, kesabaran dan ketenangan. Amiin.

3 comments:

Mama Pongkey said...

Amiin. Ujian dari Allah, untuk meningkatkan lagi maqam Nudabuffy di sisiNya.
Masa-masa susah, inilah ayat penguat semangat:
Inna ma'al 'usri yusraa.
Semoga Allah menyembuhkan...

Anonymous said...

Just read ur blog. My uncle got into ur situation 20 years ago. He get a nutritionist from SJMC & changed his diet overnite. NO SALT n SUGAR at all in his diet. Cannot eat local fruits. Only apples. Can't drink Pepsi or cola. He can preserved w/o dialysis for 12 years. At that time we didn't know a lot of herbs & supplements actually can cure whereas in western medicine there is no cure. Now we had some acquaintance ate calcium ion (okinawa) & eat daun belalai gajah in large amount. There is a local blog about this daun belalai gajah.

Nudabuffy said...

Mama Pongkey~ Amiin. mudah-mudahan.

Anon~Belalai gajah? I can get free supply here as some of the students doing research using this plant. I'll do some research first. Thank you very much.