Great stuff to be shared together...

Friday, October 19, 2012

Keembongku, Jodoh Kita Tak Lama

Baru je berbunga, dah pun menjadi mangsa. Aku kecewa, kecewa. Biarlah gambar yang menyampai berita.

Mangsa: Pucuknya gondol.

Pemangsa tengah sedap melahap.

Lagi pemangsa. Bila dikira ada 9 ulat beluncas gemuk kesemuanya. 8 hitam, 1 hijau.
Ahhhhhhh... memang brengsek lah. Tapi apakan daya, saya terlalu geli geleman nak mengutip dan memusnahkan mereka. Lagipun saya rasa mereka akan jadi rama-rama yang cantik sebab corak nya agak menarik. Takpelah, makanlah kenyang-kenyang, tapi janji tau, pokok keembong je. Jangan usik pokok lain.. Sob sob sob..

4 comments:

lynnhelite said...

Hmm takpalah..dia usik bunga, jgn pokok buah..tapi Lynn nengok gambar pun dah geli..

Nudabuffy said...

tau takpe.. bila tengok dekat-dekat lagi geli..cerita pun dah meremang..

mat jon said...

eiiii gelaman nengoknye.. tapi nanti keluar le pucuk baru tu ;)

Nudabuffy said...

haah..harap-harap macam tulah.. tapi pagi tadi check dah tinggal sikit ulatnya, tapi pokok dah gondol.. mana diorang pergi eh?