Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 2, 2012

Mei Yang Padat

Alhamdulillah.. Seronok rasanya bila ada cuti di antara hari bekerja.. tak terasa sangat panjang minggu tu.. Oh ya Selamat Hari Buruh kepada semua.. Walaupun sehari, seronok juga dapat cuti kan? Hmm..Tapi dah namanya lone ranger, cuti pun duk terperap je lah kat rumah..

Tapi saya ada sebab untuk rasa gembira dan bersemangat. Sebabnya pada hari Isnin lepas, Mala, one of my old colleague datang melawat kami yang di UTM ni.. Walaupun di UTM ni ada 4 orang, tapi semuanya ada komitmen masing-masing. Jarang dapat berjumpa. Sesekali dapat berjumpa, berbunga-bunga hati rasanya. Macam-macam perkembangan terkini dikongsi.

Rupanya Mala datang bertemu kami sebab dia nak pergi menunaikan umrah.. Gembira untuk dia dan ada rasa ingin turut bersama. Pesan Die pada Mala, doakanlah kami yang masih tinggal di sini. Die dalam diam-diam dah ada perancangan nak membina masjid.. Siti pula bakal menimang cahaya mata kedua bulan depan. Syukur alhamdulillah ya Allah. Dengan Zaleha tak sempat berbual sangat sebab dia bersama-sama dengan kawan semakmalnya yang lain.

Dalam gembira, ada juga kisah-kisah sedih dan duka. Mendengar dugaan yang orang lain hadapi sangat menginsafkan. Ya, itulah gunanya kawan. Berkongsi ketawa dan air mata. Jujur saya katakan, sahabat sejati saya jumpa semasa di universiti. Mungkin pada masa tu fikiran kita menuju kematangan. Dah dapat menimbang dengan lebih rasional. Taraf hidup dan latar belakang di letak ke tepi. Dan Allah tidak akan membebankan seseorang melebihi kadar kemampuannya. Ya, Allah sayangkan kami. Allah sayangkan saya.

Bermula hari ini, bermulalah Mei yang padat buat saya. Petang ini ada temujanji dengan Prof Dr Roji dari Institute of Bioproduct Development, UTM (IBD) berkaitan penyakit saya. Prof Roji tu sepupu saya yang rekomen.. Hahaha.. dengan rela hati saya menjadikan diri saya bahan eksperimen. Pastu, petang Jumaat ni tuan rumah nak datang all da way from Dungun. Nak tengok condition rumahnya. Kesian juga tuan rumah ni, pemaju buat rumah cincai, pastu kontraktor ni cabut lari..

Hujung minggu pula ada kenduri doa selamat dekat rumah mak mertua sempena majlis perkahwinan adik-adik ipar saya yang bakal berlangsung. Wah tahun ni dua pasang lagi. Marvellous la. Congratulation in advance from Kak Nurul. Oh ya, dua-dua dapat orang Kelantan. Minggu depan majlis nikah Abu Falah dengan Fatihah dekat Kuala Krai. Pastu next weeknya lagi Majlis Nurulhidayah (bukan saye..heheheh) dan Nashrullah. Lagi-lagi next week (berapa banyak next week daaaa), majlis temu menantu dekat Kelantan. Busy tak? Busy tak?  Pastu dalam bulan ni juga anak adik ipar saya yang lagi sorang (Sufian) bakal keluar ye.. Kalau baby nak makan nasi minyak dia kuar lambat, tapi kalau dia nak tengok paman dengan bibik dia bersanding, dia kuar cepat lah kot. Hehehheh..

Oh ya, nyaris-nyaris tak dapat ekot gi kelantan sebab ada pelawat on that date. Dah la saya seorang je pekerja sekarang. Nak minta cuti ketar nak taip email. Nasib baik my boss is soooo kind and nice. Thank you Prof.. Sayang Prof.

So, dengan kebizian ini harap-harap tekanan darah tak naik. Tak busy pun dah 170/100.. Adoi.. Kalau pi klinik kena admit agaknya.. Huhuhuhuhuh..


No comments: