Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 23, 2012

Double Prosperity...Obesity

Bismillah..

Akhirnya dapat juga saya bernafas lega. Minggu-minggu yang sangat memenatkan sudah berlalu. Selepas beberapa kali perjalanan jauh, tidak cukup tidur, beban kerja berkilo-kilo dan tekanan darah yang menuncak, akhirnya selamat sudah dua orang adik ipar saya menjadi pasangan suami isteri. Barakallahulakuma wabarakaalaikuma...


Tak sempat nak tangkap gambar satu famili... Semua orang sibuk dan terkejar-kejar. Dalam sibuk-sibuk sempat juga bertegur sapa dengan mak andam, Kak Ana. Masa kitorang double wedding dulu, kitorang amek pakej dengan Kak Ana ni tapi bukan dia yang make up saya.

Kak Ana: Eh, ni yang kawen dua pasang hari tu kan? Apesal comel sangat?
Me        : Comel apa nya Kak Ana?
Kak Ana: Makin kurus eh?
Me        : Kurus? makin gemuk adalah. Kak Ana salah orang kot. Kan hari tu dua orang.
Kak Ana: Taklah, Kak Ana ingat. Yang sorang lagi tu Lela. Tapi akak tak make up kan awak hari tu kan?     tapi Kak Norli.
Me (dalam hati): Maknanya Kak Ana tak salah orang. YAhooooooo..

I was extremely happy, I couldn't wait to tell my hubby. Yang kelakarnya, orang cakap dia tua (indirectly). Kwang kwang kwang. Senyum sampai telinga la saya.

BUT, it seems that my flying-over-the-rainbow moment is short-lived. Lets face the moment of truth.
.
.
.
.
TADAAAAA..



OMG... So auntie-like.. huhuhuhuhu... Kalau orang cakap mak pengantin pun orang percaya agaknya. Gemuk, kusam, berkolestrol tinggi. Adik-adik ku ni beza umur dua tahun je kot..

Arggghhh.. peduli apa. Gemuk pun gemuklah, asalkan gembira. Muahahah.. Pasni abang saya akan duduk di johor bersama saya.. Alhamdulillah..

2 comments:

Anis aka Mama Mila said...

Waaa bestnya nk duduk sama dah..x jauh2 lagi...alhamdulillah :) happy for u!!

Nudabuffy said...

Alhamdulillah.. akhirnya..tapi ada yang terpaksa dikorbankan la.. but worth it!