Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 4, 2010

Keruntuhan Teori Darwinisme

Ada ramai kawan yang share sebuah video tentang dunia akhir zaman. Video ni telah menafikan kewujudan zaman batu, darwinisme, dan macam-macam teori yang diketengahkan oleh barat. Tahniah diucapkan pada pengarah video tersebut.

Untuk tonton video sila ke Jalan Salafus Sholih. Ambillah sedikit masa dan buka hati seluas-luasnya.

Sebenarnya saya pernah terbaca betapa tingginya tamadun orang-orang sebelum kita. Betapa Allah telah memberi mereka pelbagai ilmu yang mungkin tidak tercapai dek akal kita. Kalau sesiapa yang berminat dengan bahan bacaan tersebut, boleh cuba search " Alter Terahsia Bangsa Melayu". Kita memang tak boleh terima bulat-bulat maklumat yang kita terima. Tapi kita diberi akal bukan? Juga dibekalkan dengan Al-Quran teragung sebagai panduan.

Saya akui saya bukan tinggi sangat ilmu, dan masih nipis imannya. Saya percaya dalam 'kenakalan' kita, jauh di sudut hati kita masih mencari fitrah kebenaran yang tersembunyi dalam terang.

Kita masih dihantui propaganda "seseorang" yang mahu kita menganggap bahawa apa yang kita ada hari ini kerana jasanya. Atas usaha bersungguh-sungguhnya yang mahu menyingkap tabir yang menyelebungi kita. Sedangkan 'dia' sedang menjerumuskan kita ke lembah paling hitam.

Mungkin penemuan " Zaman Batu" mereka tu cumalah sisa kepada masyarakat yang Allah hancurkan tamadun mereka kerana kekufuran, lalu mereka perlu bermula dari zero. Misalnya, apa yang tinggal selepas banjir yang paling besar melanda sehingga menelan gunung-gunung? Mungkin apa yang ada dalam bahtera sahajalah yang memungkinkan kelangsungan manusia, dengan Izin Allah pastinya.

No comments: