Great stuff to be shared together...

Monday, May 3, 2010

Balik Kampung...Perut Kembung..

Balik kampung je perut makin mengembung... lupakan jamu dan ubat kurus.. lupakan.. huhu..nak pergi timbang berat badan pun takut... Ukur lilit bertambah dengan pesat.. YESS!! Takpelah, yang penting kenyang makan masakan bonda yang lazat dan memuaskan..nyumnyum..

Menu malam pertama... Bubur lambuk pucuk paku ala terengganu.. walaupun sampai pukul dua pagi, kusebat juga barang semangkuk.. esoknya melantak ikan patin gulai tempoyak dengan rebung masak lemak cili padi dengan perut.. BURPPPPP!!! Menambah-nambah.. berbaloi-baloi... Malam pulak makan sate ayam.. 40sen secucuk, tapi besar, tak macam kat Taman Teratai or Taman Universiti.. Lupa pulak, sarapan makan nasi goreng and roti keramat.. memang keramat. hahhahah

Menu hari ahad pula, nasi minyak sepesel dengan daging masak kurma rempah special terengganu... ditambah acar rampai dan telur masin buat sendiri.. kenyang lagi.. Sorrylah takde gambar.. takut ada orang jilat skrin monitor pulak.. hahahhahah.. Asyik lupa citer pasal sarapan, nasi goreng lagi dengan karipap.. karipap ni pakcik jadi tukang gelek tepung, makcik tukang kelim... jenuh juga sampai sejam menggentel kelim tu..slim jari-jemari makcik buat exercise..

Mak dengan ayah, terima kasih kerana merancang menu yang begitu marvellous sekali.. MMMUah!!!

No comments: