Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 12, 2011

Blog Best: Aidid Mu'addib

Assalamualaikum. 

Korang pernah dengar tak pasal blog ni? Aidid Mu'addib? Tak pernah? Seriously?


Salah satu header yang pernah diguna oleh Mr Aidid

Well, inilah blog yang mesti saya buka kalau ada masa. Blog ni takde iklan, tapi traffic dia ribu-ribuan setiap hari. Kepada sesiapa yang belum baca, please, bacalah. Blog ni boleh dikatakan seangkatan dengan blog Slap Me Why Don't You yang bertujuan untuk memberi pendidikan dan amaran kepada masyarakat di luar sana, tentang kewujudan segolongan manusia yang kerjanya nak makan duit haram hasil daripada menipu orang.

Bezanya, Aidid Mu'addib lebih fokus kepada syarikat-syarikat yang mengamalkan Multi Level Marketing (MLM). Memang saya selalu musykil kenapa sesetengah produk MLM harganya melampau-lampau mahalnya. Rupa-rupanya, harga tu di mark-up daripada harga asal berlipat kali ganda semata-mata nak pastikan org paling atas piramid tu akan dapat untung riban-riban (or juta-juta) hasil titik peluh org bawah.

Daripada penulisan dalam blog ni lah saya dapat info tentang teori-teori merapu MLM scammers, produk yang baguih-dok-ada, and even DR MICKEY MOUSE.. ahahah. Kalau korang baca, sure terkejut dengan muka-muka so-called Dr or even Prof yang sebenarnya dapat ijazah tak laku from bogus universities. Memang tak syak lagi. Patutlah semacam je diorang tu.. Semua gila nak cepat kaya.

Kadang tu saya suka baca komen-komen diorang, just to have some laugh.. Secara personal, saya setuju sangat dengan Mr Aidid berkenaan sikap pengamal MLM yang mula lupa diri bila sudah kaya raya. Sebab ada orang yang saya kenal sangat baik, tapi kemudiannya terlalu berbangga dengan kekayaan.

Well pembaca dan pengulas dalam setiap artikel merangkumi banyak lapisan masyarakat. Tuan punya blog tersebut pun menyasarkan seramai umat dapat diselamatkan daripada terjebak dengan sistem piramid ni. Tapi saya memang pasti, ramai di antara mereka merupakan golongan terpelajar terutamanya doktor walaupun diorang mengaku sebagai tukang sapu la, cone remover, rubber tapper.. Almaklumlah,selalu terlibat dengan para doktor. Ahahahah...

Kalau ada masa, bacalah. Tapi satu pesanan (atau amaran), bahasa yang tuan blog guna agak harsh sikit bagi yang tak biasa. Jadi pandai-pandailah menapis kalau kata-kata tu kurang sesuai dengan naluri anda. Pada saya, benda tu macam stimulant. Ahahahha.. Bukan saya suka, tapi saya dapat rasa keikhlasan penulisnya yang memang anti sesangat dengan MLM. 

Wassalam.

p/s: Blog Aidid Muaddib ni dah berjaya mendapat hits sebanyak 2000000. Good Job Mr Aidid!

No comments: