Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 12, 2011

Koc Wanita: Wanita Sahaja Sepanjang Masa

Saya adalah salah seorang pengguna komuter. Hampir setiap minggu saya berulang-alik Nilai-Seremban untuk memenuhi temujanji dengan Tuan Doktor.. eheheh.. bukan date arr.. kadang-kadang jumpa Puan Doktor juga. Bagi saya, komuter adalah salah satu kemudahan awam yang praktikal dan selesa.

Untuk meningkatkan keselesaan dan keselamatan penumpang wanita, koc wanita telah diwujudkan. Keselamatan daripada apa? Daripada kaum lelaki la.. Almaklum, ada sesetengah mereka yang special case sikit.. Lu pikirlah sendiri, kata Nabil.

Beginilah sticker koc wanita. Pink Kaler Ok. Dekat pintu koc ada gambar pompuan pink pakai skirt.

Tapi saya selalu rasa jengkel dengan perangai sesetengah kaum adam yang tak reti bahasa ataupun buat-buat tak faham. Sibuk juga nak naik koc ni. Kan ada dua koc lagi untuk diorang. Bagi saya, diorang ni purposely naik koc wanita sebab nak menggatal. Hari tu, saya nak pergi hospital macam biasa, dekat tempat menunggu yang memang dikhaskan untuk kaum wanita tu penuh dengan jejantans miang ni. Bukannya dah takde tempat kosong. Yang lagi menyampah tu sebab saya ternampak ada nyonya tua ni jalan slow-slow nak duduk. Sekali ada mamat bengong ni jalan dari belakang pintas nyonya tu then dengan selamba duduk. Tak de perasaan langsung. Rasa nak bagi penampar je sebijik.

Ni gambar yang saya snap pakai handphone. Tak clear. Tapi semua makhluk dalam gambar tu berjantina jantan. Sila lihat banner yang terentang tu. Wanita sahaja sepanjang masa ya u'ols.

Oh ya, saya terjumpa satu gambar yang funny dari blog Applevanilla ville. Pasal makhluk asing dalam koc wanita ni la. Ahahahhaha.


HAHAHHAHHA

No comments: