Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 13, 2011

Selamat Pengantin Baru Kaklong!

Majlisnya berlangsung hari Sabtu lepas (9 Julai 2011), cuma sehari sebelum majlis sambut menantu di rumah mentua saya. Walaupun cuma secara sederhana tapi sangat meriah. Ramai orang yang datang, dan saya tengok hadiahnya besar-besar dan berat-berat.. Hahahha.. jealous la pulak. Dengan sekali lafaz, my one and only kakak dah pun jadi isteri orang. Tahniah dan selamat datang ke dalam keluarga kami, Abang Long!

Ada peristiwa lucu masa majlis kakak. Boleh pulak kadi terlupa yang dia kena menikahkan diorang hari tu. Dah lewat 15 minit, tuan kadi tak sampai-sampai, mak saya pun telefonlah. Kot-kot lah jam.. Ahahahah.. Rupa-rupanya dia lupa. Majlis pukul sepuluh tertunda sampai pukul 11 pagi sebab dokumen-dokumen sume pun Tuan kadi belum settle kan lagi. Tapi syukur Alhamdulillah, selepas tu semua berjalan lancar. Tapi kesian, pengantin dua-dua demam. Lepas majlis, saya pula kena jangkitan sebab sibuk uruskan kakak.

Gambar amik kat facebook kaklong


Ramai juga rombongan pihak lelaki yang datang dari Terengganu dan Kelantan. Suami kakak orang Kelantan yang tinggal kat Terengganu. Menariknya, diorang ni berjumpa dalam yahoo messenger. Kiranya cinta internet la ni.. Ahhahah.. Kalau dah jodoh tak ke mana.

Mak tugaskan saya uruskan makan damai. Hidangannya disediakan oleh adik perempuan saya yang ambil jurusan sains makanan. Balik dari UMT semata-mata nak berkhidmat. Heee.. Tapi meja hidangan tu diorang setting dekat rumah Pak Ngah. Sebelah rumah je, tapi turun bukit sikit. Mak aih, habis kenduri naik cramp kaki saya sebab turun naik bukit tu. 

Kebanyakan hal ehwal kawen ni diuruskan sendiri oleh pengantin, termasuklah menggubah hantaran sdan bunga telur sendiri. Kakak orangnya berseni bab menggubah. So dapat jimat banyak kos berbanding dengan yang ditempah sebab kadang-kadang tak menepati citarasa. Kalau rajin saya buat entri pasal gubahan hantaran dia. Cenderahati pulak bakul daripada surat khabar yang mak dan kawan-kawan mak anyam. Saya dapat bayangkan betapa kembang hati mak walaupun mak pernah nangis bila sorang demi sorang anaknya kawen dah mengikut suami. Oh ya, ada orang yang beruntung, dapat telur pindang. Susah tau nak membuatnya. Tiga hari tiga malam. Tapi ada orang tak suka. Citarasa masing-masing.

Saya ingin mengucapkan selamat pengantin baru kepada Kaklong dan Abang Long. Semoga dapat menjalani kehidupan rumah tangga dengan harmoni, tabah, dan romantik sokmo. Angah doakan korang berdua dilimpahi rahmat dan berkat buat selama-lamanya, sampai ke syurga. Amin. Tak lupa kepada adik ipar merangkap ex-classmate, Sufian dan pasangannya Aisyah, Selamat Pengantin Baru.

Kaklong dengan Si Sufian ni birthday dah le dekat-dekat, Tunang tarikh dekat-dekat, nak buat majlis kawen pun dekat-dekat. Sekali kawen kaler pun sama. Sehati sejiwa betul, patut dikawenkan je diorang berdua ni... Oppps, Ampun Abang Long! NGeheheheh

2 comments:

ummihasan said...

Selamat Pengantin Baru to kak long Dayah dan Sufian, ex-schoolmate ku jua.. hehe :D

Nudabuffy said...

ehehheh.. balik dari dua-dua kampung, kitorang suami isteri yang collapse... Tapi syukur Alhamdulillah semua berjalan lancar.