Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 3, 2011

27 Tahun Sudah


Selamat genap umur saya 27 tahun... Happy birthday to me.. hekhekhek.. Kalau ikutkan, nyaris-nyaris terlupa birthday sendiri. Teringat pun sebab kakak minta alamat nak pos hadiah.


For me, 27 is quite a number. 27 tahun hidup dan melalui pelbagai susah senang. Tapi masih banyak lag yang perlu dipelajari. 27 tahun pun masih tak reti-reti masak asam pedas. Kwang kwang kwang. Dah la mak mertua dah tanya hari tu pandai buat asam pedas ke tak.


Mak: Nurul, kau pandai buat asam pedas? Mak buat selalu tak jadi..
 Nurul (dalam hati): eh mak, kita sama lah
Nurul (luar hati): entah la mak. Kadang jadi, kadang tak jadi. (jawapan selamat)


Kalau mak mertua suruh masak, kantoi le..kehkehkeh. Actually, I always wonder why my mother-in-law rarely ask me to cook. Ghope-ghopenya ada rahsia di sebaliknya. Hari tu mak saya beritahu yang dia pernah cakap pada mak mertua saya yang saya tak pandai masak.. Oh malunya saya.. Hahahahahha.. Patutlah bapa mertua selalu suruh saya belajar masak dan jaga anak daripada hubby. Dah bocor rahsia rupanya.


Saya teringat dulu masa zaman degree, ramai orang cakap muka saya ni matang. Macam orang dah kerja gitu. Yang ngorat pun semua orang yang dah kerja (erk, baru teringat mostly askar. Duh!). Tapi yang kelakornya, bila dah tua bangka ni orang ingat masih budak-budak lagi. Hari tu ada budak umur lebih kurang awal 20-an panggil I adik.. Aww.. mudanya rasanya. Then, masa shopping ada salesgirl pun panggil adik juga. Then saya kata, ye ke adik.


Salesgirl: Umur saya 21 tahun.
Saya: Saya dah 27 tahun.
Salesgirl: Hah? (muka tercengang tengok dari atas sampai bawah). Ye ke?
Mak saya: Dia ni dah tua, dah kawen dah ada anak.
Salesgirl: Nampak macam belum kawen.


Abang..jaga-jaga tau.. Your wifey nampak masih available tahu. Hari tu masa kat hospital pun ada sorang makcik tu tak percaya bila saya sebut pasal suami. "Suami? Dah kawen ke?". Yang kelakor tu, sebelum tu dah citer pasal anak. Apa mak cik tu ingat saya mengandung luar nikah ke. Hahahaha.


Tak kisah la nampak tua ke nampak muda. Yang penting, usia 27tahun yang dah berlalu tu dah takkan kembali lagi. Macammana nak mengharung hari-hari mendatang tu yang lebih penting, kalau umur panjang. Semoga lebih bermakna dan tidak sia-sia. Amiin

2 comments:

ummihasan said...

ok.. br bc entry ni.. n obviously tertinggal ketapi, hehe.. happy 27.. me belum lg,huhu..

btw, best bc entry nih.. senyum manjang :)

Nudabuffy said...

thanks ummu.. Alhamdulillah.Dah lebih suku abad dah tapi tak juga kaya-kaya. kekekek..