Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 14, 2010

Air Limau Kasturi dan Susu Kambing

Ini bukan segmen petua ya. Cuma sekarang rasanya kena ada kedua-dua benda ni untuk menghadapi hidup sehari-hari.

Macam lagu," Madu di tangan kananmu, Racun di tangan kirimu". Cuma saya perlukan kedua-duanya. Satu asid dan satu alkali. Satu untuk tekak dan satu untuk perut.

Yup, I'm pregnant. Again. Bezanya, kali ni saya mengalami muntah-muntah dan pening-pening yang teruk. Dari sudut positifnya, kata orang itu tandanya kandungan kali ni lebih kuat. Negatifnya, kalau dah tiap kali makan, muntah, minum, muntah, tak makan dan minum pun muntah, mungkin boleh jadi ternyahidrat dan kekurangan nutrien.

Satu benda je yang saya boleh makan tanpa muntah buat masa ni. Tom yam campur kat kedai Dapur Istimewa. Memang istimewa la.

Saya cuma berharap saya dapat mengharungi tempoh ini dengan sabar dan bersemangat. Dan semoga misi ini tak terkandas di tengah jalan lagi. Cuma, bila dalam keadaan lemah ni suami pulak takde kat sisi, rasa cam pilu sangat-sangat. Kadang-kadang ternangis sorang-sorang. Kadang-kadang termimpi bukan-bukan. But, thank God, not for long. Tak lama lagi dapatlah kami tinggal bersama (walaupun rumah tak dapat-dapat lagi). Still, SYUKUR yang tak terhingga kupanjatkan pada-MU, Ya ALLAH. Alhamdulillah. Permudahkan lah segala urusan kami.

2 comments:

ayin~weeweet said...

dah nak masuk 2 baby kn?taniah :)

huwaaaaa nak kawen!

Nudabuffy said...

nope la ayin... yang first dah gugur sebelum berkembang.. Kita doakan ayin cepat disunting...amin..