Great stuff to be shared together...

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 5, 2012

Khamis Yang Kesiangan

Huhuhu...hari ni lambat gi kerja. Nilah akibatnya kalau baca novel sampai 1 pagi pastu sambung tidur lepas subuh.. Dah terkejar-kejar sebab dah lewat ke tempat kerja. Betullah orang kata, tidur lepas subuh rezeki mahal, tak sempat nak sarapan. Sempat teguk air ribena je..Huhuhu

Air Ribena? Teringat pulak kat suami tercomel. Semalam dia sibuk sangat sampai tak sempat makan. Just minum air ribena. Dah malam baru makan nasi. Kesian comel kita.. Dia sibuk, yang isteri dia ni asyik merengek minta dia pulang ke pangkuan. Perasaan rindu tu dah terlalu memberatkan perasaan sampai takde hati nak bekerja. It's sooooo unbearable. Entahlah, mungkin dah syok sangat bersara setahun. I've become a bit too dependent. Padahal dulu semua boleh buat sendiri. Now, shopping alone pun rasa macam nak nangis. Rasa kesian kat diri sendiri. Padahal dulu apa yang saya tak usung naik motor tu. Heh!

Oh ya, malam tadi baru malam kedua saya tidur di rumah sewa baru di pulai jaya. Sungguh lena dan sedap sangat tidur malam tadi selepas 3 bulan tidur ditemani mimpi-mimpi yang tidak menyenangkan. I prefer a dreamless night sleep other than seeing visions yang takde kena mengena dengan diri saya. Ada kuasa psikik kah aku? Atau cuma terlalu terfikir-fikir? Entahlah. Faktor rumah ke? Saya tak boleh tidur lena di rumah kakak saya walaupun rumah tu pernah jadi rumah saya. Saya cuma lena bila tidur bersama mak masa mak datang ke rumah kaklong. Entahlah, mungkin banyak kenangan yang tak manis tersimpan kat situ. Dengan jiran-jiran yang sangat tak menyelesakan. Atau sebab saya dah terbiasa ada orang di sisi?

Entahlah. Mungkin saya cuma rindu.

No comments: